Shipping and returns

We hope that you like our REC LS ® e-shop, and that you find it easy and enjoyable to look around our article REC LS ® fashion and accessories!
If you ever need any help with the online store, please ask our staff by emailing or, if you prefer, you can also get in touch with us by email, phone: (+39) 339 1334498, or messenger.

1 - Payment

All prices are given in euro € and are shown inclusive of ITALIAN/EUROPE sales tax (VAT) at the current rate of 22% but exclusive of delivery costs.
You have to pay at the time of the order. Orders will not be dispatched until payment in full has been received.
We accept payment by credit card (Mastercard, Visa, Amex), Paypal, ApplePay, AmazonPay. You don’t have to be a member of Paypal to shop with us.
When we receive your order, we’ll send you a confirmation email of your purchase.
This will contain a reference number of the item/s and its cost. We also send you your tracking number once the order has been dispatched.

2 – Ordering, times
We aim to dispatch Italy orders within 1 to 2 days; orders from other European countries take a bit longer, please allow us from 2 to 3 days.
All the orders are sent using BRT and DHL courier express. This shipping method has a complete tracking system.

3 – Shipping, costs
Shipping is charged as an additional cost: this will appear on your order.
You will be required to sign for your package, so please make sure someone will be in to receive it.

ITALY
FREE SHIPPING for amounts over € 50.00
€ 5.00 for orders under € 49.00

EUROPE
FREE SHIPPING for amounts over € 150.00
€ 9.00 for orders under 149.00

UNITED STATES - REST OF THE WORLD
Shipping cost 20.00 euro

 

4 - Returns
If you are not happy with what you have received, please get in touch with us email
You have two options: choose from a refund or an exchange.

Send us an email at please include your order number, item number, a brief description of the reason for the return, and whether you'd like a replacement or a refund.

EXCHANGE: we will heartily accept returns of items that you don’t like and swap them for another one.
Returns must be sent back to us within 14 days (Italy) and 15 days (Europe).

You can swap an item if it is unused or unworn, in perfect condition, with original tags attached: returns of faulty items will not be accepted, so we will not replace items that have clearly been damaged because of wear and tear.
If you’re exchanging an item for another one, we are not responsible for the payment of the return shipping, but the new item will be shipped back to you for free, of course!
Free shipping back to you on an exchange item is only valid for the first exchange; any future swaps on the same original purchase will be solely the customers responsibility in full, you pay all forms of additional shipping. Sorry, but that seems fair! Returns are not made for customized or customized products.

Enjoy in REC LS ® world.

---------

Informazioni per pagamenti, ordini, spedizioni e resi

Grazie per averci scelto il nostro sito per i tuoi acquisti. Siamo lieti se ti è piaciuto e se trovi semplice e funzionale muoverti fra i nostri articoli fashion ed accessori!
Se hai bisogno di un aiuto per i tuoi acquisti sull’e-shop, il nostro “staff” è a tua completa disposizione. Puoi contattarci via email o, se preferisci, telefonicamente al numero: (+39) 3391334498 o su messenger.
Di seguito, alcune informazioni che potranno esserti utili per i tuoi acquisti.


1 - Pagamento

Tutti i prezzi sono indicati in euro €. L’IVA è inclusa, calcolata secondo la corrente aliquota del 22%, costi di spedizione esclusi.
Il pagamento deve essere fatto al momento dell’ordine, che verrà evaso appena ricevuto il pagamento.
Si accettano pagamenti con carta di credito (Mastercard, Visa, Amex), Paypal, ApplePay, AmazonPay.
Al momento della ricezione del tuo ordine, ti invieremo una email di conferma del tuo acquisto con conferma di pagamento; con un numero di riferimento dell’articolo/i scelti ed i costi.
Una volta che l’ordine è stato evaso, ti invieremo il “tracking number” della spedizione, in modo che tu possa seguire e monitorare il tuo pacco.


2 - Ordine, tempi di consegna

Ci impegniamo ad evadere e consegnare gli ordini il più velocemente possibile, 1/2 giorni. Le spedizioni vengono effettuate tramite corriere espresso BRT e DHL, che impiega circa 1/2 giorni per le consegne in Italia, e 2/4 giorni per quelle in Europa e nel resto del Mondo. La spedizione può essere controllata in qualsiasi momento. Dato che è necessaria una firma di avvenuta consegna del pacco, assicurati che qualcuno possa essere disponibile al momento della ricezione del pacco all’indirizzo indicato.


3 - Spedizione, area e costi

ITALIA
SPEDIZIONE GRATUITA per importi superiori ai 50,00 €
 5,00 € per ordini inferiori a 49,00 €

EUROPA
SPEDIZIONE GRATUITA per importi superiori ai 110,00 €
 9,00 € per ordini inferiori a 109,00 €

STATI UNITI – RESTO DEL MONDO
 20,00 euro 


4 – Resi e/o cambio

Se per qualsiasi motivo non sei soddisfatto dell’acquisto che hai appena ricevuto, contattaci senza alcun problema, clicca su email. Hai disponibili due opzioni: chiedere un rimborso, o fare un cambio.

Rimborso - Provvederemo a rimborsarti l'importo già pagato per l'acquisto della merce, entro 10 giorni dal suo rientro, tramite procedura di storno dell'importo addebitato sulla Carta di Credito o a mezzo Bonifico Bancario. In quest'ultimo caso, dovrai fornirci le coordinate bancarie sulle quali ottenere il rimborso (Codice IBAN dell'intestatario dell'ordine).

Cambio - Accettiamo, con la massima disponibilità, la tua richiesta di reso e sostituzione degli articoli che non ti piacciono, con altri articoli che preferisci.
I resi devono essere fatti entro 14 giorni per l’Italia, e 15 giorni per l’Europa ed il Mondo. 

Prima di spedire indietro il tuo pacco, ti chiediamo di segnalarci la tua richiesta via email, indicando le ragioni del reso.
La sostituzione può essere effettuata solo se l’articolo ricevuto non è stato in alcun modo usato, ed è in perfette condizioni (inclusa la confezione originale): i resi di articoli danneggiati non saranno accettati, e di conseguenza non sostituiti.
La spedizione di reso è a carico dell’acquirente, ma la nuova spedizione è a carico nostro, ovviamente.
La spedizione gratuita è valida per la prima sostituzione: ulteriori nuovi cambi merce saranno a carico del cliente. Non si effettuano resi per i prodotti confezionati su misura o personalizzati.

Grazie per essere entrato nel mondo di REC LS ®!!